Siden 2019 har SPORT LIVE oplevet en stigende interesse fra seere og andre sportsglade danskere på Facebook, hvor flere end 10.000 nu følger kanalens daglige opdateringer.
I dag er det præcis tre år siden, at SPORT LIVE lancerede sin officielle facebookside, og netop i dag har den rundet 10.000 følgere. Samtidig er aktivitetsniveauet vokset markant.
Alene sidste år nåede SPORT LIVEs opslag ud til over 413.000 unikke personer, hvilket var en stigning på 50 procent fra året før. Opslagene blev liket, kommenteret, klikket på og delt over 100.000 gange. Samlet blev SPORT LIVEs videoer sidste år vist i 495.000 minutter.
"Det er positivt, at så mange mennesker viser interesse for os på Facebook og at indholdet skaber så meget aktivitet. Jeg er ikke i tvivl om, at vi kan udbrede kendskabet til SPORT LIVE og dansk idræt til endnu flere danskere via de sociale medier. Derfor vil vi i løbet af efteråret styrke vores SoMe-indsats med en ny strategi og udvikle endnu mere sjovt og engagerende indhold," siger Flemming Kjellerup, direktør i F3 Media Group, der står bag SPORT LIVE.
SPORT LIVE kan ses af over en halv million danske husstande og distribueres via YouSee, YouTv, Waoo, Stofa, Norlys, Allente og lokale antenneforeninger. Derudover er kanalen inkluderet i digitale abonnementer på udgivelser under Jysk Fynske Medier.
Bliv en del af fællesskabet på www.facebook.com/sportlivedk